لاغری

  • ۰
  • ۰

به همین دلیل است که مردم کره ی سبوس دار را در قهوه خود می گذارند ، نوشیدنی های کتون را فرو می ریزند و غلات و ماکارونی خود را با تخم مرغ و آووکادو جایگزین می کنند.

 

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک به یک وسواس سیلیکون ولی و رژیم غذایی دو روز تبدیل شده است که ظاهرا افراد مشهور مانند کیم کارداشیان و هال بری را مرتب و قوی نگه می دارد.

 

جانبازان کتو معتقدند که اگر اکثر کربوهیدرات ها (از جمله میوه!) را از بین ببرید و چربی را در آغوش بگیرید ، بدون احساس گرسنگی می توانید وزن خود را کاهش دهید.

سابقه طولانی رژیم در علم نیز به آن اعتبار می دهد. پزشکان تقریباً یک قرن رژیمهای کتوژنیک را برای معالجه صرع تجویز کرده اند و به طور فزاینده ای بر این باورند که این قول برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 وعده داده است.

 

اما آنچه در بسیاری از مقاله ها و کتاب های مربوط به "رفتن کتو" برای کاهش وزن گم شده است این است که این رژیم همان روشی است که دکتر رابرت اتکینز و دیگر مسیحیان کم مصرف از دهه 1960 می فروشند. (بچه های رژیمی رژیم غذایی دارای باورنکردنی فوق العاده ای هستند که بارها و بارها به ایده های قدیمی تغییر می دهند ، و در سردرگمی ابدی ما در مورد اینکه چه چیزی بخوریم ، همه اینها را می گیریم.)

 

مانند هر رژیم غذایی تحت مطالعه طولانی مدت ، رژیم های کتو قدیمی تر برای اکثر افرادی که امیدوار به لاغر شدن هستند ، کار نمی کنند ، و هیچ مدرکی در دست نیست که رژیم کتو مشهور به تازگی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل

رژیم کتوژنیک چگونه کار می کند

 

برای درک رژیم کتوژنیک ، به آغازگر سریع در مورد چگونگی دریافت انرژی بدن نیاز دارید. ما در درجه اول توسط قند خون یا قند خون ، که بیشتر آنها از کربوهیدرات ها در غذاهایی مانند نان ، میوه ، سیب زمینی و شیرینی حاصل می شود ، سوخت می کنیم.

اتکینز سرخپوشان کتو آیا هر یک از این رژیم ها در دراز مدت کار می کند؟

 

ما به بررسی تأثیر بازاریابی ، محیطهای غذایی و ژنها پرداختیم تا توضیح دهیم که چرا بسیاری از رژیمهای غذایی برای Explained ، برنامه هفتگی ما در Netflix ، شکست می خورند.

 

اکنون در Netflix تماشا کنید.

 

اگر سطح گلوکز خون در حد بسیار پایین باشد ، ما از بین می روند و خواهیم مرد. اما جالب اینکه بدن نمی تواند مقدار زیادی گلوکز را ذخیره کند - فقط به اندازه کافی برای دو روز ماندگاری. بنابراین اگر چند روز از خوردن کربوهیدرات خودداری کنیم ، برای ادامه کار به روش های دیگری نیاز داریم. یکی از این فرآیندهای به نام کتوژنز است.

 

در کتوژنز ، کبد ما شروع به تجزیه چربی در یک منبع انرژی قابل استفاده به نام اجسام کتون یا کوتاه مدت کتون می کند. کوین هال ، یک محقق ارشد ملی بهداشت که رژیم کتوژنیک را مورد مطالعه قرار داده است ، گفت: "ارگانی مانند مغز که به طور عمده به قند خون متکی هستند ، می توانند مقدار قابل توجهی از کتونها را استفاده کنند." بنابراین هنگامی که کمبود گلوکز وجود داشته باشد ، کتون ها می توانند از نظر گلوکز به عنوان سوخت در بدن بایستند. هال افزود: "این یک سازگاری فیزیولوژیکی شگفت انگیز با گرسنگی است که به زنده ماندن بافت هایی مانند مغز اجازه می دهد."

 

هنگامی که لگد زدایی و کتون افزایش یابد ، بدن در وضعیتی به نام "کتوز" قرار دارد که در طی آن چربی های ذخیره شده را می سوزاند. چند روش برای ورود به کتوز وجود دارد. یکی از طریق روزه گرفتن: وقتی شما برای مدت طولانی غذا خوردن را به طور کلی متوقف کردید ، بدن سوختن چربی را برای سوخت کاهش می دهد و استفاده از گلوکز را کاهش می دهد (که این بخشی از دلایلی است که مردم می توانند تا 73 روز بدون غذا زنده بمانند). )

رفتن کتو به معنای فرونشستن بیشتر بر روی گوشت ، تخم مرغ ، پنیر ، ماهی ، آجیل ، کره ، روغن و سبزیجات - و جلوگیری از قند ، نان و سایر غلات ، لوبیا و حتی میوه است. النا شاشکینا / Shutterstock

 

راه دیگر برای ورود به کتوز ، خوردن کمتر از 20 گرم کربوهیدرات - یا یک تکه نان - در روز است. بنابراین افراد در رژیم غذایی کتوژنیک حدود 5 درصد کالری خود را از کربوهیدرات ها ، 15 درصد از پروتئین و 80 درصد از چربی دریافت می کنند. توجه داشته باشید که این نسبت پروتئین بسیار کم و چربی بسیار بیشتری نسبت به رژیم های کم کربوهیدرات است ، اما این نسبت است که بدن را وادار می کند تا بیشتر انرژی خود را از کتون ها دریافت کند. اگر بیش از حد پروتئین یا کربوهیدرات زیادی مصرف کنید ، بدن شما از کتوز خارج خواهد شد.

 

در عمل ، این بدان معنی است که به طور عمده از گوشت ، تخم مرغ ، پنیر ، ماهی ، آجیل ، کره ، روغن و سبزیجات استفاده می کنید - و با احتیاط از شکر ، نان و سایر غلات ، لوبیا و حتی میوه اجتناب کنید. مجدداً ، اگر این به نظر آشنا است ، به این دلیل است که تفاوت آن با رژیم اتکینز ، بین مشهورترین رژیم های غذایی کم کربوهیدرات نیست که قول می دهند بدن شما چربی سوزی می کند. (اتکینز ، که گفته می شود کتوز "به اندازه خورشید و آفتاب لذت بخش است" ، قول داد که به مردم کمک کند "برای همیشه لاغر بمانند" ، به همان روشی که کتاب پرطرفدار Keto Reset Diet وعده داده است "چربی را برای همیشه بسوزانید").

 

در حالی که شواهد موجود در مورد رژیمهای غذایی کتوژنیک برای دیابت هنوز مقدماتی است و شواهد کاهش وزن همگی قانع کننده نیستند (بیشتر در مورد بعدی) ، شواهد استفاده از رژیم غذایی برای درمان صرع بسیار قوی است. ایده برای درمان مبتلایان به صرع با رژیم کتو در دهه 1920 به وجود آمد ، هنگامی که محققان مشاهده کردند افرادی که روزه می گیرند تشنج کمتری دارند. (محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا رژیم غذایی می تواند برای صرع مؤثر باشد ، اما مکانیسم های مختلفی ارائه شده است ، از جمله ساخت نورونها در هنگام تشنج انعطاف پذیرتر است.)

 

امروز ، مطالعات نشان داده است که کودکان و بزرگسالانی که صرع آنها به دارو پاسخ نمی دهند

  • ۹۸/۰۹/۱۸
  • حمید علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی