لاغری

  • ۰
  • ۰

چگونه پیاده روی می تواند به شما در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند

 

اگر می خواهید سالم و سالم بمانید ، مهم است که مرتباً ورزش  و رژیم لاغری موثر داشته باشید

 

این امر به دلیل فعال بودن جسمی خطر ابتلا به شرایط سلامتی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان را کاهش می دهد (1 منبع اعتماد ، منبع 2Trusted).

 

علاوه بر کمک به شما در داشتن زندگی طولانی تر و سالم تر ، ورزش می تواند برای کاهش وزن و نگهداری نیز مفید باشد (3Trusted Source، 4Trusted Source).

 

خوشبختانه ، پیاده روی یک نوع عالی از فعالیتهای بدنی است که رایگان ، کم خطر و در دسترس اکثر افراد است (منبع 5Trusted).

 

در حقیقت ، پیاده روی فقط برای شما خوب نیست - این یکی از ساده ترین شکل ورزش است که در زندگی روزمره خود گنجانید.

 

در این مقاله به بررسی چگونگی پیاده روی بیشتر می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند.

قدم زدن کالری می سوزاند

 

بدن شما برای تمام واکنش های شیمیایی پیچیده ای که به شما امکان حرکت ، تنفس ، فکر کردن و عملکرد طبیعی را می دهد ، نیاز به انرژی دارد (به شکل کالری).

 

با این حال ، نیازهای کالری روزانه در افراد مختلف متفاوت است و تحت تأثیر چیزهایی مانند وزن ، جنس ، ژنها و سطح فعالیت شما قرار می گیرد.

 

به خوبی شناخته شده است که برای کاهش وزن باید کالری بیشتری نسبت به آنچه که مصرف می کنید بسوزانید (منبع 6Trusted).

 

علاوه بر این ، افرادی که از نظر جسمی فعال تر هستند کالری بیشتری می سوزانند (منبع 5Tusteded ، منبع 7Trusted).

 

با این وجود ، زندگی و محیط های کار مدرن ممکن است به معنای این باشد که شما قسمتهای زیادی از روز خود را در نشستن می گذرانید ، به خصوص اگر شغل اداری دارید.

 

متأسفانه ، یک سبک زندگی بی تحرک نه تنها می تواند به افزایش وزن کمک کند ، بلکه می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را نیز افزایش دهد (منبع 8Trusted).

 

تلاش بیشتر برای ورزش بیشتر با پیاده روی می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر و کاهش این خطرات کمک کند (منبع 9Trusted).

 

در واقع ، پیاده روی یک مایل (1.6 کیلومتر) بسته به جنس و وزن شما 100 کالری می سوزاند (منبع 10Trusted).

 

در یک مطالعه تعداد کالری های سوزانده شده توسط غیر ورزشکارانی که با سرعت 3/3 مایل (5 کیلومتر) در ساعت قدم می زنند یا با سرعت 6 مایل در ساعت حرکت می کردند اندازه گیری کردند. به نظر می رسد کسانی که با سرعت زیاد قدم می زدند به طور متوسط ​​90 کالری در هر مایل می سوزانند (منبع 7Trusted).

 

علاوه بر این ، گرچه دویدن کالری به میزان قابل توجهی بیشتر سوزانده است ، اما به طور متوسط ​​حدود 23 کالری بیشتر در هر مایل سوخته است ، به طور میانگین ، هر دو شکل ورزش به میزان کالری سوخته به میزان قابل توجهی کمک می کنند.

 

برای افزایش شدت پیاده روی خود و سوزاندن کالری بیشتر ، سعی کنید در مسیرهایی با تپه ها یا شیب های جزئی قدم بزنید (11 منبع معتبر).

 

    خلاصه:

    پیاده روی کالری می سوزاند ، و این ممکن است به شما در کاهش وزن و دفع آن کمک کند. در واقع ، تنها با یک مایل قدم زدن حدود 100 کالری می سوزاند.

 

این به حفظ عضله ناب کمک می کند

 

هنگامی که افراد کالری را کاهش داده و وزن خود را کاهش می دهند ، علاوه بر چربی بدن ، معمولاً برخی از ماهیچه ها را نیز از دست می دهند.

 

این می تواند ضد بارور باشد ، زیرا ماهیچه ها از نظر چربی بیشتر از نظر متابولیکی فعال هستند. این بدان معنی است که به شما کمک می کند هر روز کالری بیشتری بسوزانید.

 

ورزش ، از جمله راه رفتن ، با حفظ عضله لاغر هنگام کاهش وزن می تواند در مقابله با این اثر کمک کند.

 

این می تواند به کاهش افت میزان متابولیک که اغلب با کاهش وزن اتفاق می افتد کمک کند ، و نتایج شما را آسانتر نگه می دارد (منبع 12Trusted ، منبع 13Trusted ، 14Trusted Source ، منبع 15Trusted).

 

از این گذشته ، می تواند باعث کاهش ریزش عضلات مرتبط با سن شود ، و به شما در حفظ بیشتر قدرت و عملکرد عضلات کمک می کند (منبع 16Trusted).

 

    خلاصه:

    پیاده روی می تواند به جلوگیری از از بین رفتن ماهیچه هایی که هنگام کاهش وزن رخ می دهد کمک کند. این کمک می کند تا افت متابولیکی که هنگام کاهش وزن به وجود می آید به حداقل برسد ، باعث می شود پوندها راحت تر نباشند.

 

قدم زدن شکمی چربی را می سوزاند

 

ذخیره مقدار زیادی چربی در اطراف میانه شما با افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط است (منبع اطمینان 17).

 

در حقیقت ، مردان با دور کمر بیشتر از 40 اینچ (102 سانتی متر) و خانمهایی با دور کمر بیشتر از 35 اینچ (88 سانتی متر) چاقی شکمی دارند که این یک خطرات سلامتی محسوب می شود.

 

یکی از موثرترین راهها برای کاهش چربی شکم ، شرکت کردن منظم در ورزش های هوازی ، مانند پیاده روی است (18Trusted Source، 19Trusted Source).

 

در یک مطالعه کوچک ، زنان چاق که به مدت 12 هفته 50-70 دقیقه سه بار در هفته قدم می زدند ، به طور متوسط ​​، دور کمر خود را به میزان 1.1 اینچ (2.8 سانتی متر) کاهش دادند و 1.5٪ چربی بدن خود را از دست دادند (منبع 20Trusted).

 

یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که رژیم غذایی تحت کنترل با کالری دارند و به مدت 12 هفته به مدت یک ساعت 5 بار در هفته قدم می زدند ، 1.5 اینچ اضافی (3.7 سانتی متر) از خط کمر و 1.3 درصد چربی بدن از دست دادند ، در مقایسه با افرادی که رژیم را به تنهایی دنبال کردند (21 منبع معتبر).

 

مطالعات دیگر در مورد تأثیرات پیاده روی سریع به مدت 30-60 دقیقه در روز ، نتایج مشابهی را مشاهده کرده اند (منبع 22Trusted).

 

    خلاصه:

    شرکت منظم در ورزش هوازی با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی نشان داده شده است که به افراد در از دست دادن چربی شکم کمک می کند.

 

این باعث بهبود وضعیت شما می شود

 

ورزش برای تقویت روحیه شما شناخته شده است.

 

در حقیقت ، فعالیتهای بدنی نشان داده شده است که باعث بهبود روحیه شما و کاهش احساس استرس ، افسردگی و ... می شود

  • ۹۸/۰۹/۱۸
  • حمید علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی